Facebook zakelijk gebruiken? Lees dan even deze Facebook marketing tips!

Ontdek de kracht van Facebook Marketing  (Social Media Marketing)

Facebook Marketing: Je maakt hem maar eenmaal: jouw eerste indruk!

Bedenk allereerst dat je profiel foto het Facebook visitekaartje van jouw organisatie is. Maak hem hierdoor betoverend voor jouw bezoeker. Maak gebruik van heldere kleuren en zet een korte tekst in de foto waarmee je concreet maakt wat jouw onderscheidend vermogen is ten opzichte van jouw concurrenten. Het geniet de voorkeur om in je pagina foto een combinatie van een logo en een persoon te gebruiken. Dat voegt een tikje persoonlijkheid aan je foto toe. Wil je nog meer aantrekkingskracht op jouw pagina? Voeg dan een welkomstfilm toe. Wij adviseren je om bovenaan op jouw bedrijfspagina een dergelijke film vast te pinnen. Oke, een bruikbare presentatie is één, maar wat als niemand die ziet? Wil je te weten komen hoe je ervoor zorgt dat jouw pagina gemakkelijk zichtbaar is? Lees dan even verder.

Facebook Marketing: Kon je het vinden?

Facebook heeft, net zoals bijvoorbeeld Google, een eigen zoekmachine. De zoekmachine vind je helemaal bovenin je pagina in Facebook. Om bekenden te zoeken en hun snel te vinden, heb je de zoekfunctie vast wel een keer ingezet. Jouw bedrijfspagina moet eveneens goed vindbaar zijn via de zoekmachine. Vraag jezelf hiervoor het volgende af: Op welke zoektermen zoekt jouw doelgroep in jouw markt? Plaats deze zoektermen in het ‘bedrijfsprofiel’ van je bedrijfspagina. Dit profiel vind je via de optie ‘pagina veranderen’, kies daarna voor ‘pagina-info’.

Een andere plek op je pagina waar je zoektermen kan typen is in het gebied onder jouw profiel foto. Op de plaats waar ‘informatie’ vermeld wordt kan je tekst typen. Vul het tekstvlak met een korte pitch die diverse zoektermen bevat. Door net gegeven weetjes in te zetten vergroot je je zichtbaarheid aanzienlijk. Ook wordt je sneller op Google gevonden. Kortom: Facebook voor bedrijven is meer dan enkel een pagina aanmaken en deze zonder plan vullen met content. Maar hoe zorg je ervoor dat prospects, nadat ze jouw bedrijf hebben ontdekt, niet onmiddellijk van je bedrijfspagina afgaan?

 

Facebookmarketing: Waarom, Hoe en Wat precies?

Facebook Marketing: Heb je even voor mij?

Facebook zakelijk inzetten betekent dat je de dialoog met je bezoeker gaande moet zien te houden. Geef je mensen uit je netwerk meerdere redenen om te antwoorden op jouw artikelen. Stel vragen zoals bijvoorbeeld: ‘Wil je mij aangeven met welke informatie mijn organisatie jou een plezier kan doen?’ of ‘Geef je idee over…’.

Plaats ‘s ochtends berichten ter inspiratie en gedurende de middag/avond berichten om te entertainen. Plaats trouwens als het even kan foto’s en video’s in plaats van tekstberichten, personen kijken immers eerst naar visueel materiaal en dan pas naar tekstberichten. De beste respons op content behaal je door te letten op de hoeveelheid comments die je krijgt indien je op een bepaald moment berichten plaatst. De hoogste respons geeft het meest geschikte tijdstip aan om te gaan posten. Maar het gaat aan het einde van de dag om jouw resultaat en niet zozeer om de comments. Lees om die reden het afsluitende stuk van dit artikel.

Facebook Marketing: De interactie naar je resultaat buigen

In het begin van dit bericht gaven we al aan een uitstekende bruikbare tool voor je te hebben. Met de tool is het gemakkelijk om een webpagina aan je Facebook pagina te koppelen, waardoor het behalen van goede resultaten echt heel gemakkelijk wordt. Zelden was het zo eenvoudig om je bezoeker richting jouw beoogde acties te leiden. De mogelijke resultaten zijn divers. Voorbeelden zijn het verkrijgen van contactgegevens of het verkopen van een product of dienst. Facebook zakelijk gebruiken was nog nooit zo rendabel. 

 

 

 

@Beginonlineseo

- 11 days ago

Google Adwords dimensies waar jij vaker in zou moeten duiken https://t.co/WVDxl0krFW
h J R
The following two tabs change content below.
BeginOnline Internet Marketing, BeginOnline Internet Marketing is een ROI Driven Internet Marketing bureau dat is opgericht in 2009. Onze in-house ontwikkelde zoekmachineoptimalisatie technieken is de ideale voedingsbodem voor het opzetten en uitvoeren van effectieve online marketing campagnes. Dat realiseren wij al voor meer dan 300 klanten.

Laatste berichten van BeginOnline Internet Marketing (toon alles)