-
Advertentie extensie in Google AdWords
Tekstadvertenties in Google AdWords kunnen uitgebreid worden met advertentie extensies.
Advertentie extensie Google AdWords
Advertentie extensie in Google AdWords gebruiken
Google AdWords is het middel om binnen Google te adverteren. Tekstadvertenties in Google AdWords kunnen uitgebreid worden met advertentie extensies. Hierbij wordt extra informatie opgenomen. De consument kan hier soms op klikken. In veel gevallen leidt dit tot meer clicks uit vertoningen. Google AdWords heeft begin 2017 acht extensies om toe te voegen. De allereerste was de extensie voor sitelinks. Dit geeft de advertentie meer ruimte in de zoekresultatenpagina. Gemiddeld leidt dit tot een hogere CTR (Click Trough Rate) van bijna 10 procent. De website informatie extensie geeft de consument extra website informatie. Dit leidt soms wel tot een 42 procent hogere CTR (Click Trough Rate).
Extensies Google AdWords gebruiken
Google AdWords advertentie extensies inzetten
Het blijft altijd goed om gebruik te maken van advertentie extensies. Welke er ook gebruikt wordt, het leidt in de meeste gevallen tot een hogere Click Trough Rate. Toch zijn er een aantal gevallen waarbij het juist tot een iets lagere Click Trough Rate kan leiden. Het blijft daarom belangrijk om verschillende advertentie extensies te testen. Ook met betrekking tot combinaties is een testperiode aan te raden. Binnen het Google AdWords account kan bekeken worden wat de bijdrage van de advertentie extensie is. voor dit gedurende een bepaalde periode bij te houden wordt al snel inzichtelijk Welke extensie de meeste kans van slagen heeft.