Branded content is likeable

Niet ‘reclame’ maar ‘branded content’ is het onderwerp waar marketeers zich op stuk bijten. Met een goed verhaal de consument overtuigen. Alle merken en publishers willen er ‘iets’ mee doen. 

Branded content is likeable

Om toch enige duidelijkheid in de wirwar te scheppen doen wij allereerst zelf een poging. Bij branded content staat niet de commerciële boodschap centraal, maar de content; ofwel video, tekst, infographic, activatie en ga zo maar door. Is het dan eigenlijk wel een vorm van reclame? Wel van marketing in ieder geval: doel van branded content is om de merkbekendheid te vergroten, waar ‘normale’ reclame gericht is op het werkelijk verkopen van een product of dienst. Branded content kent daarbij een sympathiek karakter; het wordt veelal niet als irritant beschouwd, waar dat bij billboards en tv-campagnes soms wel het geval is. Branded content is kortom likeable. Het is juist niet schreeuwerig en slaat daarom vaak juist wel aan. Daarbij bestaat de kans dat de bewuste content viral gaat; het internet over. Zeker als het voldoende herkenbaar is en de doelgroep de moeite neemt het verhaal massaal te delen. Mooi dus als het desbetreffende merk ‘toevallig’ voorkomt in dat verhaal.

The following two tabs change content below.
BeginOnline Internet Marketing, BeginOnline Internet Marketing is een ROI Driven Internet Marketing bureau dat is opgericht in 2009. Onze in-house ontwikkelde zoekmachineoptimalisatie technieken is de ideale voedingsbodem voor het opzetten en uitvoeren van effectieve online marketing campagnes. Dat realiseren wij al voor meer dan 300 klanten.

Laatste berichten van BeginOnline Internet Marketing (toon alles)