-
Content verspreiden via werknemers
Het sneeuwbaleffect van content verspreiden
Sociale kanalen van werknemers als marketingcampagne
Steeds vaker zijn we op zoek naar clicks, likes en pageviews. Levert dit echter wel het gewenste resultaat op? Content neemt steeds meer toe. De consument kan het allemaal niet meer verwerken.
Contentmarketing personeel - content verspreiden werknemers
Content verspreiden via werknemers
Contentmarketing is onmisbaar in deze tijd. De vraag is hoe een boodschap centraal staat en goed blijft hangen. Steeds vaker zijn we op zoek naar clicks, likes en pageviews. Levert dit echter wel het gewenste resultaat op? Content neemt steeds meer toe. De consument kan het allemaal niet meer verwerken. Bovendien wordt veel content al snel als reclame beschouwd. Online wordt deze dagelijks door heel wat reclameboodschappen achtervolgd. Negeren van advertenties is een vaardigheid die de moderne mens zichzelf heeft aangeleerd. Een logo in de content maakt al snel dat deze als reclame wordt beschouwd. Een oplossing hiervoor is het verspreiden van content via werknemers.
Mond op mond reclame blijft ook in 2018 de beste manier van reclame maken.
Content verspreiden - contentmarketing social media
Het sneeuwbaleffect van content verspreiden
Door content aan de consument op te dringen, is de kans groot dat dit niet gelezen of gedeeld wordt. Een andere manier is om gebruik te maken van meerdere kleine netwerken. Denk hierbij aan werknemers, collega’s, familie of kennissen. Deze lezen de content eerder omdat het van een voor hen betrouwbare bron afkomstig is. De kans op delen en verder verspreiden is hiermee groter. Gemiddeld bereikt content via eigen netwerken 561 procent meer mensen. De bedrijfspagina blijft hier ver bij achter. Bovendien is er via deze manier van verspreiden geen afhankelijkheid van het algoritme.