Hoe bereik je elke generatie met jouw content?

 

De selfie generatie of gewoon millennials, ook wel generatie Y genoemd: het toverwoord voor heel wat bedrijven om hun specifieke doelgroep in één woord te segmenteren.

Het onderverdelen van doelgroepen in generaties is niet nieuw, al hebben we tegenwoordig al aardig wat varianten. Meestal wordt een generatie gekenmerkt door het geboortejaar. Dit gaat gepaard met hun normen, waarden en idealen. Zo hebben we de “Lost generation” van voor WOII, daarna de “Babyboomers”. Op hun beurt erna “Generation X”. Het onderverdelen van uw doelgroep in generaties is nogal ruim gerekend, maar is veel content strategieën een onmisbaar element.

Echter, na de huidige generatie, staat er weer een nieuwe generatie te wachten. Generation Z. Ook met hun eigen normen, waarden en eigenaardigheden. Een nieuwe generatie betekend een nieuwe aanpak om bereikt te worden. Millennials hebben een geboortejaar grofweg tussen 1980 en 1997. Een andere benaming is Generatie Y. Dit zijn de kinderen van de vorige generatie, de babyboomers. De millennials verlangen meer van een merk om zich ermee te identificeren en er zich te kunnen aan verbinden. Ze verwachten van een merk dat het hun behoeftes, voorkeuren en passies verstaat.

 

Ze zijn groot geworden omringd door technologie. Ze worden niet zo snel meer verbaasd als de vorige generatie. Ze zijn opgegroeid met het internet. Voor hen is het vanzelfsprekend om met een paar klikken de informatie te vinden die ze nodig hebben. Non-commerciele content marketing en het centraal stellen van ideeën en informatie in plaats van het rechtstreeks marketen van producten en diensten zijn de beste methodes om deze generatie te bereiken. Millennials zijn slimmer dan hun vorige generatie en weten hoe reclame werkt. Stiekem commerciële boodschappen doorgeven lukt dus niet.

Generation Z gaat nog een stap verder. Ze zijn geboren in een wereld waar alle technologie er reeds was. Ze hebben een andere start meegemaakt en hebben geen idee hoe het was voor de opkomst van technologie. Ze lijden onder het nieuws van oorlog en terrorisme, ze zien familieleden lijden onder de werkloosheid na de financiële crisis en maken gretig gebruik van de moderne technologie. Ze zijn minder tolerant voor falende systemen, omdat ze dit niet gewend zijn.

Deze hele nieuwe aanpassing van generatie Z als doelpubliek zorgt voor genoeg stof tot nadenken over het aanpakken van jouw content strategie om deze generatie aan te pakken.

The following two tabs change content below.
BeginOnline Internet Marketing, BeginOnline Internet Marketing is een ROI Driven Internet Marketing bureau dat is opgericht in 2009. Onze in-house ontwikkelde zoekmachineoptimalisatie technieken is de ideale voedingsbodem voor het opzetten en uitvoeren van effectieve online marketing campagnes. Dat realiseren wij al voor meer dan 300 klanten.

Laatste berichten van BeginOnline Internet Marketing (toon alles)