Customer Centric Advertising
Door data met betrekking tot microconversies te meten, kan er beter ingespeeld worden op de behoefte van de klant.
Customer Centric Advertising
De ondernemer roept dat hij naar zijn klant luistert en hier onderzoek naar doet. Vervolgens wordt er een boodschap naar buiten gebracht die voor de totale doelgroep bedoeld is. Dit is niet de marketing die tot betere prestaties gaat leiden. Marketing wordt nog te vaak op bereik aangestuurd. Door data met betrekking tot microconversies te meten, kan er beter ingespeeld worden op de behoefte van de klant. Hierbij moeten bekeken worden hoeveel waarde een impressie heeft. Bij campagnes is oriëntatie belangrijk. Voor midfunnel campagnes gelden ook schaal en spreiding. Het automatiseren van pay-per click campagnes scheelt tijd, waardoor dit besteed kan worden aan strategie.
Content marketing succesvol inzetten
Organisch (zoekmachine optimalisatie) verkeer kan groeien door de juiste middelen in te zetten. Een nieuwe strategie is het inzetten van betaalde middelen, maar wel pas ná het eerste websitebezoek. Dit is bedoeld om leads te genereren, en uiterst effectief gebleken. Content marketing zorgt voor nieuwe bezoekers, waardoor betaalde media minder hoeft worden ingezet. Dit is echter wel een doel voor de lange termijn. Het is belangrijk om profielen van klanten te beschermen. Malvertising (Malicious advertising) is een groeiend probleem. Ad- netwerken hebben hier nog geen oplossing voor. De bescherming van privacy moet altijd voorop staan.