Adverteren met AdWords? Geoptimaliseerde campagnes met AdWords
Google AdWords heeft begin februari de geoptimaliseerde campagnes geïntroduceerd. Er bestaat nu de mogelijkheid om biedingen, advertenties en advertentie-extensies aan te kunnen passen aan een locatie, een apparaat en het tijdstip waarop een persoon online is. Google zegt dat het de eerste stap is om campagnes overzichtelijker te maken. Vroeger werden de campagnes die gericht waren op diverse gebruikersgroepen (mobiel, tablet op desktop/laptop) los van elkaar ingesteld. Maar door de introductie van geoptimaliseerde campagnes in Google AdWords, worden nu alle advertenties standaard aan desktop, tablet en mobiele gebruikers gepresenteerd. Hierbij kunnen de tablet gebruikers niet meer worden uitgesloten.
Geoptimaliseerde Google AdWords campagnes, de voordelen
Door deze verandering zijn de bezoekers met een hoge kans op conversie meer waard dan bezoekers die een lagere kans hebben. Je wil als adverteerder voor deze bezoekers graag meer betalen. Je kunt nu aan de hand van contextuele voorwaarden deze bezoekers targeten. Als een zoekopdracht aan de voorwaarden voldoet, dan wordt het bod flink verhoogd. Ook de kans dat een persoon dan bij een bedrijf naar binnen gaat is groot. Het doel is dat je een Google AdWords budget in gaat zetten op de conversiekansen.
Something went wrong with the twitter. Please check your credentials and twitter username in the twitter settings.