Wereldwijde e-commerce

 

De concurrentie in Nederland wordt steeds groter. De groei van Nederlandse webwinkels stijgt boven de vraag uit. Om door te kunnen groeien is het goed om e-commerce wereldwijd in te zetten. Dit wordt ook wel cross-border e-commerce genoemd. Ruim 37% van de Nederlandse online shoppers koopt een of meerdere producten over de grens. Met name de Chinese retailer AliBaba weet steeds meer plaats op Nederlandse grondgebied te veroveren. Ruim 60% van de Europese webshops verwelkomt buitenlandse consumenten. Hier staat 35% van de webwinkels tegenover die alleen aan klanten in eigen land levert. Het zijn met name de Nederlandse webwinkels die ook buitenlandse bestellingen verwerken.

Afstemmen op de cultuur en behoeften van de buitenlandse klant

Toch blijven Nederlandse webshops achter met het aantrekken van buitenlandse klanten. De gemiddelde Europese webshop heeft ongeveer 24% aan buitenlandse websitebezoekers, Nederlandse webwinkels scoren slechts 13%. Belangrijk is om rekening te houden met de cultuur en behoeften van de buitenlandse klant. Lokale betaalmethoden en keurmerken, lokale content en duidelijke informatie over bezorgen zijn onmisbaar. Een meertalige website draagt hier positief aan bij. Te hoge bezorg- en retourkosten schrikken de buitenlandse klant af. Er valt nog veel te verbeteren op het gebied van cross-border e-commerce.

The following two tabs change content below.
BeginOnline Internet Marketing, BeginOnline Internet Marketing is een ROI Driven Internet Marketing bureau dat is opgericht in 2009. Onze in-house ontwikkelde zoekmachineoptimalisatie technieken is de ideale voedingsbodem voor het opzetten en uitvoeren van effectieve online marketing campagnes. Dat realiseren wij al voor meer dan 300 klanten.

Laatste berichten van BeginOnline Internet Marketing (toon alles)