Bereik een toppositie in Google met de juiste zoekmachineoptimalisatie-strategie

Google heeft sinds haar introductie in 1998 de wereld veroverd. Oprichters Larry Page en Sergey Brin hadden nooit kunnen bedenken dat het zo’n succes zou worden. Er is een verschil van dag en nacht tussen de eerste versie van Google en de huidige website. Hoe bereik je anno 2017 een toppositie in Google?

Zoekmachineoptimalisatie-strategie is cruciaal

Op de Google zoekpagina uit 1998 waren alleen organische resultaten te zien, zowel boven als onder de vouw. In de loop der jaren zijn er allerlei functies toegevoegd. Mede door de komst van Google Adwords zijn er niet alleen meer organische resultaten te zien. Daardoor moeten zoekmachineoptimalisatie- en marketingspecialisten aan de slag om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te komen. Een goede zoekmachineoptimalisatie-strategie is cruciaal, omdat de organische resultaten steeds meer naar de achtergrond lijken te verdwijnen.

Toppositie bereiken met zoekmachineoptimalisatie

Tegenwoordig is het een uitdaging om zichtbaar te zijn boven de vouw van Google. In principe moet je gemiddeld in de top 2 staan. Zelfs voor zoekmachineoptimalisatie-specialisten is dit een behoorlijke uitdaging. In 1998 hadden ze het in elk geval een stuk makkelijker. Om de toppositie te bereiken dien je nogmaals naar je zoekmachineoptimalisatie-strategie te kijken. Zo zijn bepaalde zoektermen vaak naar de tweede pagina verplaatst, terwijl ze voorheen op de eerste pagina te vinden waren. Dit heeft invloed op de hoeveelheid bezoekers.

Lokale organische zoekresultaten

Het is een feit dat organische zoekresultaten steeds minder ruimte hebben. Zodoende is het belangrijk om je te richten op details. Maak bijvoorbeeld reclame door een snelle website aan te bieden. Lokale zoekresultaten bieden misschien nog wel de grootste uitdaging. Veel zoekopdrachten zijn lokaal gericht. Mensen zoeken bijvoorbeeld naar een geschikt restaurant in hun buurt, of wanneer een bepaalde film in de stad draait. Als ondernemer kun je deze zoekopdrachten zeker gebruiken. Wel worden er helaas maar enkele organische resultaten vertoond in het lokale plek. Kort geleden stonden hier nog veel meer zoekresultaten. Zowel zoekmachineoptimalisatie-experts als lokale ondernemers hebben aan de nieuwe advertentieweergave van Google dus een hele klus.

 

Cursus voor de lokale ondernemer

Als lokale ondernemer kun je een cursus volgen om lokale zoekmachineoptimalisatie beter te begrijpen. De focus ligt op het bereiken van de topposities, plek een tot en met drie. Tegenwoordig is het niet makkelijk om hoog in de organische zoekresultaten te blijven staan. Het is echter ook niet onmogelijk. Richt je als ondernemer dan ook op inhoudelijke en kwalitatieve content die mensen graag willen lezen. Zorg er daarnaast voor dat je klanten altijd uitstekend behandeld, en verspreid je bekendheid door middel van advertenties.

The following two tabs change content below.
BeginOnline Internet Marketing, BeginOnline Internet Marketing is een ROI Driven Internet Marketing bureau dat is opgericht in 2009. Onze in-house ontwikkelde zoekmachineoptimalisatie technieken is de ideale voedingsbodem voor het opzetten en uitvoeren van effectieve online marketing campagnes. Dat realiseren wij al voor meer dan 300 klanten.

Laatste berichten van BeginOnline Internet Marketing (toon alles)

Stay Hungry Marketing
Bereik een toppositie in Google met de juiste zoekmachineoptimalisatie-strategie
Internet Marketing tips:
Bereik een toppositie in Google met de juiste zoekmachineoptimalisatie-strategie
Beoordeling(en)
Google heeft sinds haar introductie in 1998 de wereld veroverd. Oprichters Larry Page en Sergey Brin hadden nooit kunnen bedenken dat het zo’n succes zou worden. Er is een verschil van dag en nacht tussen de eerste versie van Google en de huidige website.
Stay Hungry Marketing
Stay Hungry Marketing
BeginOnline Marketing