-
Marktleider in marketing en communicatie
Communicatie - marketingplan om weer marktleider te worden
Yeahhh! Iedereen is marktleider!
Op elk gebied is er wel een marktleider te vinden.
Marktleider online marketing
Zeg je frisdrank, dan zeg je automatisch Coca Cola. Wanneer we het over het internet hebben dan denken we gelijk aan Microsoft. Zoekmachine? Google natuurlijk. Binnen de mediawereld zijn er meerdere marktleiders op hetzelfde gebied te vinden. Kijken we alleen al naar tv zenders. Dit zijn onder andere de NPO 1 en RTL. Ditzelfde geldt voor radiozenders. De strijd in de mediawereld is hevig. Niet alleen op het gebied van aandacht, maar ook bij het aanbieden van advertentieruimte. Er vindt de laatste jaren een duidelijke verschuiving plaats. Adverteerders richten zich voornamelijk op de digitale wereld. Nieuwe bedrijven profiteren hiervan en bestaande mediabedrijven moeten hun tactiek aanpassen.
Marktleider internet marketing
Buitenreclame, tv reclame of radioreclame
De buitenreclamebranche voert een campagne om adverteerders en mediabureau's over te halen tot meer buitenreclame. Dit doen ze met de slogan 5 seconden tv eraf, 1 week outdoor erbij. Aan de andere kant worden tv- en radioreclame gepromoot. Feit is dat bepaalde doelgroepen alleen nog maar via de digitale wereld te bereiken zijn. Dit zijn met name de jongeren. Een combinatie van verschillende vormen van reclame bereikt de grootste doelgroep. Belangrijk is om je als ondernemer te onderscheiden van de rest. Waarom ben jij groter en beter dan de concurrent? Waarom kiest de klant juist voor jou? Uitgangspunt hierbij is om jezelf onmisbaar te maken. Wie van hieruit werkt kan in de toekomst de echte marktleider worden.