De toekomst van Mobile display advertisement

Naamsbekendheid en aankoopoverweging vergroten

Mobile display advertisement - Mobile display adverteren

Binnen de online wereld komen we termen als zoekmachine optimalisatie en Google AdWords tegen. zoekmachine optimalisatie oftewel SEO staat voor search engine optimalisatie en Google AdWords oftewel SEA voor search engine advertisement. Dit zijn marketingdisciplines die zich richten op de vindbaarheid op het internet. Hierbij worden websites zoekmachine vriendelijk gemaakt. Google AdWords is een manier van adverteren, gericht op een aantal zoekwoorden. Beide instrumenten hebben hun beste tijd gehad. Mobile display advertisement oftewel MDA is de nieuwe manier van adverteren. Hierbij wordt ingesprongen op de populariteit van de smartphone.

Naamsbekendheid en aankoopoverweging vergroten

Het wordt steeds moeilijker om de aandacht van de consument te trekken. Deze is ongevoelig geraakt voor de standaard banners. Mobile display advertisement biedt een unieke inhoud en vormgeving. Hiermee wordt de aandacht van de consument getrokken. Deze merkt de advertentie bewust op. Dit zorgt in ieder geval voor naamsbekendheid. De techniek die Mobile display advertisement gebruikt werkt vrij simpel. De smartphone levert informatie over de gebruikte browser. Vervolgens wordt gezocht naar de juiste advertentie. Het real time bieding systeem regelt de laagste prijs. Dit gebeurt allemaal razendsnel. Het voordeel van deze manier van adverteren is dat advertenties daadwerkelijk bij de juiste doelgroep aankomen. Dit leidt tot een hogere click through ratio en conversie.

mobiel adverteren - mobiel adverteren gratis