-
Zoekmachine optimalisatie trends voor 2018
Win jij de slag om een concrete zoekmachine optimalisatie campagne te ontwikkelen?
Zoekmachine optimalisatie trends 2018
Verwacht wordt dat in 2020 de helft van alle mobiele zoekopdrachten via spraak wordt uitgevoerd. Gesproken opdrachten bestaan voornamelijk uit longtail zoekwoorden.
De nieuwste zoekmachine optimalisatie (Search Engine Optimization) trends voor 2018
Met zoekmachine optimalisatie (Search Engine Optimization) worden websites en webshops zoekmachinevriendelijk gemaakt, zodat ze beter vindbaar zijn op het internet. Hiermee kan de concurrentie altijd een stap voor worden gebleven.
Mobile-first is het sleutelwoord. Mobiele zoekopdrachten stijgen boven desktop zoekopdrachten uit. Dat laat zien dat mobiele websites moeten zijn afgestemd op mobiele zoekresultaten. Teksten schrijven voor zoekmachines raakt steeds meer op de achtergrond. Met name Google begrijpt steeds beter de context. Teksten voor de eindgebruiker worden beter beoordeeld. Apps zullen steeds vaker in de zoekresultaten verschijnen. Dit kan leiden tot een hogere conversie.
Zoekmachine optimalisatie trends 2018 - search engine optimization
Gesproken zoekopdrachten
De gebruiker maakt het zichzelf steeds makkelijker. Google Now en Apples Sire geven de gebruiker de mogelijkheid tot gesproken zoekopdrachten. Verwacht wordt dat in 2020 de helft van alle mobiele zoekopdrachten via spraak wordt uitgevoerd. Gesproken opdrachten bestaan voornamelijk uit longtail zoekwoorden. Dit kunnen zelfs complete zinnen zijn. Longtail zoekopdrachten moeten afgestemd worden op epic content. Dit is het direct antwoord geven op een specifieke vraag.
De zoekmachine optimalisatie van een paar jaar geleden sluit niet meer aan op de huidige ontwikkelingen. Omdat het gebruik van smartphones een steeds prominentere plaats inneemt, is het belangrijk om websites hierop aan te passen. In 2018 zullen de omzetten via mobiel snel stijgen. Online ondernemers houden hier rekening mee aan passen hun sales hierop aan.