Wat is zoekmachineoptimalisatie?
Het is van levensbelang voor een website dat deze hoog getoond wordt in de zoekmachines. Uit onderzoek is gebleken dat 81% van de internetters van mening is dat de zoekmachines de ideale manier is om websites te vinden.
Zoekmachineoptimalisatie is van levensbelang
Bij het optimaliseren van een website is het gigantisch belangrijk om een strategie te hebben. Met deze strategie kan het gestelde doel behaald worden. Een perfecte zoekmachineoptimalisatie, ook wel eens SEO optimalisatie genoemd, is een combinatie van vele elementen. Deze elementen moeten allemaal naar het hoogst mogelijke niveau gebracht worden; dit kan enkele gepaard gaan met een goede en duidelijke visie en strategie. Indien deze visie en strategie aanwezig zijn, kan je het volgende bereiken:
- Doordat je website hoog staat in Google, komen er ook meer mensen op je website.
- Doordat er meer mensen op je website komen, is de kans op conversie/bestellingen groter!
- Doordat je website gebruiksvriendelijk is, is de drempel om contact op te nemen lager voor bezoekers.
- Door een optimalisatie van je website krijg je een grotere naamsbekendheid.
Zoekmachineoptimalisatie = langetermijnvisie
Het is wel gigantisch belangrijk om een langetermijnvisie te hebben. Het optimaliseren van je website is niet in een handomdraai gebeurd. Het is dus absoluut geen eenmalige activiteit! Dit wordt nog eens versterkt doordat de concurrentie ook voortdurend bezig is met verbeteringen doorvoeren. Als jij hier niet in mee gaat, krijg je een behoorlijke afstand op je concurrentie. Het uitvoeren van zoekmachineoptimalisatie campagne is een langdurend traject. Dit traject hangt volledig af van de visie en de strategie, maar vaak zijn er wel ‘standaard richtlijnen’ in een dergelijke campagne. Hieronder staat een kort stappenplan met alle stappen die doorlopen kunnen/moeten worden:
Vrijblijvend zoekmachineoptimalisatie adviesgesprek
Het begin van elk traject is het hebben van een vrijblijvend adviesgesprek. In dit gesprek wordt gekeken naar de huidige staat van de website, welke wensen er zijn met betrekking tot de (nabije) toekomst en welke elementen er echt veranderd moeten worden. In sommige cases komt dan al direct aan het licht dat het een kansloze missie is om een zoekmachineoptimalisatie uit te laten voeren. In dat geval kan men er ook voor kiezen om een campagne op te starten met zoekmachine marketing, zoekmachine advertising, retargeting of Web-analytics.
Something went wrong with the twitter. Please check your credentials and twitter username in the twitter settings.
Trends en tips voor internet marketing
- CREËER content samen met je lezers
- Merken van de toekomst prikkelen & entertainen
- 7 Tips om van je blog een krachtig marketing wapen te maken
- Nieuwe Google Update richt zich op afbeeldingen
- Google Medic Update treft medische wereld
- De 12 beste SEO tools van dit moment
- Maak zelf een Snapchat Geofilter
Zoekmachineoptimalisatie Intakegesprek
Na het vrijblijvende adviesgesprek volgt het intakegesprek. In dit intakegesprek wordt er kennis gemaakt met één van de projectleiders. Op die manier ontstaat er een band tussen de verschillende partijen. In dit intakegesprek wordt voornamelijk het doel bepaald; het doel is datgene waar alles om draait en waar de visie en strategie op bepaald worden.
Zoekmachineoptimalisatie: Website scan + zoekwoorden analyse
Na het intakegesprek wordt er direct begonnen met het scannen van de website. Hoe ziet de website er, tot in detail, op dit moment uit en wat moet eraan veranderen?
Zoekmachineoptimalisatie: Content optimalisatie
De zoekmachines vinden content gigantisch belangrijk; hier wordt bij de zoekmachineoptimalisatie dan ook veel tijd aan besteed. Alle content wordt SEO geschreven, zodat deze content hoog in Google terecht komt. Aan de andere kant worden de teksten ook erg attractief geschreven, zodat men sneller over gaat tot het doen van een bestelling of aanvraag.
Zoekmachineoptimalisatie: Technische optimalisatie
De basis voor de vindbaarheid van een website is toch de techniek van de website. Bij de technische optimalisatie wordt de techniek helemaal uitgeplozen. In veel gevallen valt er nog een hoop winst te behalen hierbij.
Zoekmachineoptimalisatie: Conversie optimalisatie
In navolging op de content optimalisatie en de technische optimalisatie wordt ook de conversie geoptimaliseerd. De conversie is van belang voor het aantal bestellingen. Door een website zo eenvoudig en simpel mogelijk te maken, zal het aantal aanvragen gaan stijgen. Hier wordt tijdens de conversie optimalisatie hard aan gewerkt.
Zoekmachineoptimalisatie: Maandelijkse optimalisatie
Zoals we net al zeiden; het optimaliseren van een website is een langdurend traject. Daarom is er maandelijks nog een optimalisatie moment waarop de gehele website weer wordt geoptimaliseerd.
Zoekmachineoptimalisatie: Linkbuilding
Op het moment dat de teksten en de techniek van de website op orde is, komt er een volgende stap in het traject. Dit is de zogeheten linkbuilding campagne; het verkrijgen van linkjes naar jouw website op goed gerankte websites. Als je veel links hebt die naar jouw website wijzen, is dit gigantisch positief voor de ranking van je website in de zoekmachines. De ervaring leert dat met linkbuilding de meeste winst valt te behalen. Dit kan echter pas plaatsvinden op het moment dat de content en de techniek volledig op orde is.
Zoekmachineoptimalisatie: Realtime inzicht in campagnestatistieken
Het optimaliseren van een website is een langdurend traject. Toch vinden veel mensen het fijn om te kijken hoe het traject vordert. Hierbij wordt onze tool gebruikt; met deze tool kan met de realtime statistieken bekijken.
Zoekmachineoptimalisatie: Evaluatiegesprek
Het traject van optimaliseren duurt dus behoorlijk lang; mede daarom hebben wij elke 3 maanden een evaluatiegesprek. In dit gesprek wordt gekeken naar de resultaten van de afgelopen periode en wordt er vooruitgeblikt op de volgende periode.
Laatste berichten van BeginOnline Internet Marketing (toon alles)
- CREËER content samen met je lezers - 19 april 2019
- Merken van de toekomst prikkelen & entertainen - 19 april 2019
- 7 Tips om van je blog een krachtig marketing wapen te maken - 14 januari 2019
- Nieuwe Google Update richt zich op afbeeldingen - 12 september 2018