Zoekmachineoptimalisatie-technieken die je absoluut moet vermijden

‘Search Engine Optimization’ is een onmisbaar onderdeel van elke website. Zonder de juiste SEO is een website niet te vinden in de zoekresultaten. Daarmee verlies je dus klanten en mogelijke omzet. Toch zijn er ook bepaalde SEO-technieken die je beter kunt vermijden. Wat kun je beter niet meer doen in SEO-land? Tip: voor meer interessante informatie kun je het whiteboard Friday bekijken op de marketing en software website Moz.

Jaag bezoekers niet weg met een onduidelijke titel

Bepaalde zoekwoorden dien je regelmatig terug te laten komen in je artikel of blog. Het is echter niet de bedoeling dat je alle zoekwoorden in een titel verwerkt. Daardoor wordt het te lang en onduidelijk voor de bezoeker. Zo scoort een titel als ‘Zoekmachineoptimalisatie, SEO, Online marketing’ waarschijnlijk erg slecht. In plaats daarvan kun je beter het duidelijke ‘Zoekmachineoptimalisatie: Leer alles over SEO en kom hoger in Google’ gebruiken. Dit zorgt waarschijnlijk voor een hoge doorklikratio.

Een onduidelijke ankertekst

Een goede tekst is niet compleet zonder een paar interne en externe links. Daarmee kom je hoger in de zoekresultaten te staan. Gebruik daarvoor een goede ankertekst met een duidelijke omschrijving. Het moet de essentie van je artikel samenvatten. Wanneer je er teveel links in wilt verwerken bereik je waarschijnlijk een averechts effect op Google. Uiteindelijk draait alles natuurlijk om de bezoeker.

Een aparte pagina aanmaken voor elk zoekwoord

Google richt zich de afgelopen tijd steeds minder op zoekwoorden. Dit heeft een grote verandering teweeg gebracht in de manier waarop je SEO toepast. In het verleden kwam een site hoog in de zoekresultaten te staan wanneer je per zoekwoord een aparte pagina aanmaakte. Deze truc werkt echter allang niet meer. Alles is namelijk steeds meer gaan draaien om inhoud en intentie. Zodoende heeft het weinig zin meer om voor elk zoekwoord een aparte pagina aan te maken. Maak in plaats daarvan een goed leesbare pagina waar bezoekers echt iets aan hebben.

 

Het kopen van links

Sommige webmasters denken dat het kopen van links hun pagina’s naar de bovenste regionen van de zoekmachine stuwt. Het tegendeel blijkt echter waar. Wanneer Google deze SEO-techniek ontdekt werkt het averechts. Het kopen van links is niet toegestaan en wordt sterk afgeraden.

Een netwerk van Subsites creëeren

Het creëren van een netwerk aan subsites als SEO-strategie heeft weinig zin. Met uitzondering van Coolblue gaat het voor de meeste websites niet werken wanneer ze per product een aparte domeinnaam hebben. In plaats daarvan kun je beter een website met een sterke domeinnaam maken. Zorg er voor dat deze de juiste zoekwoorden bevat.

Vermijd exacte en gedeeltelijke matchende domeinnamen

Bij het maken van een domeinnaam draait het om je merk. Het is niet de bedoeling dat je alle zoektermen in de url verwerkt. Waarschijnlijk gaan gedeeltelijke domeinnamen steeds minder goed scoren. Zo kun je met een domeinnaam als online-iphone-7-kopen.nl weinig succes verwachten.

Slechte content gebruiken als linkbait

Websites met een goede inhoud doen het steeds beter in de zoekresultaten. Google richt zich dan ook steeds meer op inhoud. De tijd dat webmasters content gebruikten als linkbait is daarmee voorgoed verleden tijd. Slechte content brengt een website niet verder, maar inhoudelijke en kwalitatief sterke artikelen wel.

 

The following two tabs change content below.
BeginOnline Internet Marketing, BeginOnline Internet Marketing is een ROI Driven Internet Marketing bureau dat is opgericht in 2009. Onze in-house ontwikkelde zoekmachineoptimalisatie technieken is de ideale voedingsbodem voor het opzetten en uitvoeren van effectieve online marketing campagnes. Dat realiseren wij al voor meer dan 300 klanten.

Laatste berichten van BeginOnline Internet Marketing (toon alles)